HOMESTAY KLIA 2 SEPANG...BOOK SEGERA Sabri 01155502686

Homestay dekat F1 Sepang

Homestay dekat F1 Sepang


homestay dekat F1 Sepang International Circuit
Sepang International Circuit



Anda ada urusan di F1 Sepang? Tengok perlumbaan F1 atau Grand Prix? Ini memang homestay paling sesuai kerana jaraknya hanya 15 minit. Tak percaya? Tengok peta google map ni:







Anda berminat nak booking?

Whatsapp SEGERA Kang Palio 0126963590



Sedikit Info F1 Sepang International Circuit:

Litar Antarabangsa Sepang adalah sebuah litar lumba yang digunakan untuk perlumbaan Formula Satu F1, Grand Prix A1, Grand Prix Motosikal dan sukan permotoran yang lain. Litar ini terletak berdekatan dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan 60 km di selatan ibu kota Kuala Lumpur. Ia merupakan litar antarabangsa yang popular dikalangan peminat sukan permotoran.

Litar ini telah direka oleh Hermann Tilke, yang kemudiannya mereka bentuk kemudahan baru di Shanghai, Bahrain, Turki, Valencia, Singapura, Korea, India dan Texas, TX

Litar ini dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia yang keempat, iaitu Tun Doktor Mahathir Bin Mohamad pada 7 Mac 1999. Beliau kemudiannya merasmikan perlumbaan Moto GP yang pertama di Malaysia pada 20 April 1999, dan juga perlumbaan Formula Satu pertama di Malaysia.

Pada 23 Oktober 2011, pada pusingan kedua dalam perlumbaan Moto GP 2011, pelumba motosikal dari Itali, Marco Simoncelli, meninggal dunia selepas mengalami kemalangan di selekoh ke-11. Perlumbaan tersebut dihentikan berikutan kemalangan tersebut.

Litar utama, biasanya digunakan mengikut arah jam, ialah 5,54 kilometer panjang, dan mempunyai sudut menyapu dan jalan lurus yang luas. Susunan litar ini agak luar biasa. Litar ini mempunyai jalan yang lurus yang dipisahkan dari pit dan diikuti oleh satu belokan yang amat tajam.

Konfigurasi yang lain juga boleh digunakan untuk berlumba mengikut arah jam. Konfigurasi ini menggunakan separuh pertama litar utama dan berpaling ke arah pit, selepas belokan keenam dan ia adalah 2,71 km panjang secara keseluruhan.

Litar selatan ialah separuh lain litar ini. Belakang litar utama menjadi pit lurus apabila litar selatan digunakan, dan bersambung ke selekoh kelapan untuk membentuk satu belokan tajam. Dengan mengikut arah jam, litar ini adalah 2,61 km panjang.



Jom booking Homestay Klia Sepang SEGERA
Klik WhatsApp = www.wasap.my/601155502686/HomestayKliaSepang